Var det Melodifestivalens fel att jag städade idag?

Jag låg i badkaret och grubblade på vad jag skulle göra resten av kvällen, nu när bredbandet legat nere hela dagen. Jag har redan plockat undan i köket och diskat, och fixat med grejer i datorn och plockat lite här och lite där. Att röja lite i sovrummet vore kanske inte helt fel. Jag har massor av ren tvätt som ska läggas in, och så borde jag plocka undan lite saker som ligger i vägen.

Som tur var var uppkopplingen plötsligt tillbaka när jag klev upp ur badet. Enligt Arbetarbladet orsakades driftstoppet i hela Sandvikenhus bredbandsnät eventuellt av Melodifestivalen. Det var några timmar efter att direktsändningen slocknat som min dator tappade kontakten med nätet, så det skulle inte förvåna mig.

Tänk om Melodifestivalen nästan fick mig att städa hela lägenheten. Vilken skandal!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

2 responses to “Var det Melodifestivalens fel att jag städade idag?

  1. Pingback: Ett välstädat hem? Över min döda kropp! « trollhare

  2. Pingback: Ett välstädat hem? Över min döda kropp! » Trollhare