Salem Al Fakir är turkosa himlar, svarta

Salem Al Fakir är turkosa himlar, svarta spetsklänningar och Alexander Bard på helium – och i final. Direkt till Globen. Underbart.

10 responses to “Salem Al Fakir är turkosa himlar, svarta

  1. Han tar hem allt! Det tror jag.

  2. Pingback: Salem Al Fakir kan gå hela vägen till Oslo « trollhare

  3. Det tror jag också :D

  4. Jag älskar dina underbara metaforer!

  5. Det är inte metaforer, det är intryck. Synestesi FTW!

  6. Jag måste nog läsa på om metaforer, för jag trodde de var till för att beskriva sina intryck. Men om du säger det så. Väldigt inlevelsefulla i alla fall. Me like.

  7. Metaforer är liknelser. Och ok, Alexander Bard är nog en metafor till viss del, men annars är det precis det jag menar. Jag ser/känner/hör svart spets. Det är inte bara någon association :)

  8. Det är ju ascoolt! (för att låta som en högstadieelev från 90-talet). Det ger liksom en extra dimension åt beskrivningarna, även om det jag uppfattar inte är det du menade, eftersom jag aldrig har hört illgrönt utan bara uppfattat våglängden med ögonen.

  9. Pingback: Salem Al Fakir kan gå hela vägen till Oslo » Trollhare